JOM SOLAT

SALAM PERTEMUAN


SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN PMR WARGA SMASRA. DIDOAKAN ANDA BERJAYA DENGAN CEMERLANG.



http://4.bp.blogspot.com/-NM3C-HOfdL4/T1TRy8r2_ZI/AAAAAAAABHg/pOWNDqSzJUo/s1600/imtihan.jpg

24 July 2011

Keajaiban Bertudung Bagi Wanita



Zaman Kini Ramai kita lihat perempuan islam yang tidak bertudung?.pelik kan..so,cite je nak kongsi kan keajaiban bertudung ini..dalam segi sains..harap pembaca2 yang mana wanita muslim dapat sedar dan mengetahu hikmah dan kebaikkan bertudung ini…jom kita lihat
Artikel The Science Behind The Veil di IslamOnline.net tulisan Karima Burns menyebut :
“ Ujian menunjukkan 40-60 % daripada tahap kepanasan badan seseorang hilang melalui kepala jesteru menutupnya terutama di musim sejuk dapat mengawal suhu badan seseorang berbanding mereka yang lain. Menutup kepala juga bermanfaat bagi kesihatan dimusim panas. Pakar otak, V.G Rocine mengatakan fosforus otak akan mencair pada suhu 108° Fahrenheit. Keadaan ini boleh berlaku apabila seseorang terdedah kepada panas terik tanpa menutup kepala. Pencairan fosforus boleh menyebabkan fungsi otak menurun dan akan memberi beberapa kesan negatif kepada otak”.
Artikel Highest Phosphorus Foods di Canadian Neuro-Optic Research Institute Online juga menyatakan bahawa :
“ Sekiranya suhu badan seseorang mencecah lebih daripada 105° Fahrenheit ia amat berbahaya kerana fosforus otak akan cair dan menjejaskan kesihatan otak. Jesteru kepala hendaklah ditutup dalam keadaan cuaca panas”.
see?..nampak tak?..banyak perkara yang islam sruh semua berkaitan otak..macam solat dapat melancarkan urat darah di otak..boleh baca disini.. so,senang cite,segalanya bermula dari otak baru badan kita jadi cergas dan sihat je..so,ape yang islam suruh,semua ade kebaikan..tak de yang menyusahkan..percaya lah..malas bagi lelaki pakai songkok kan sama dapat menutup kepala kan?..Selamat Beramal!.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RENUNGILAH